[Startups] Feedbackfunktion

Michal Kostic michal.kostic at gmail.com
Thu Jan 27 08:49:46 CET 2011


Hi

(I'll write in english so i can explain our experience faster and better)
on our project - touchqode.com we don't have any formal feedback framework
we use two ways of gathering feedback:
- contact section - web form that writes data to google docs form - no
coding required
- in the android app there is a popup window after 8 minutes of recorded
usage prompting user to fill in online google docs form with optional
contact info, users have option option to get reminded later or never be
bothered again.
- android app crash dialog asking users for description, optional contact
and it automatically includes stacktrace that is sent to us

results:
- web contact form has much fewer feedback in terms of number of messages
but the feedback is more detailed and thorough (at least one has helped us
isolate nasty bug)
- in-app feedback is kinda effective - we got some nice insights into how
people are using touchqode and what their pain points are
- crash reporting is cool - stacktrace helps to isolate lot of bugs but we
seldom get user comments on what happened. This is usually not an issue
since it is obvious from the code

Now we are considering adding some public issue tracking tool, support forum
and maybe live chat like olark.
All in all - I am happy we have these feedback measures in place. They help
us get better feeling for the users even though they don't provide many
groundbreaking ideas.

Regards
Michal
touchqode.com


2011/1/26 Andreas Klinger <andreas.klinger at gmail.com>

> ad @garmz: ha! stimmt
>
> ad feedbacktools
> auf keinen fall getsatisfaction. kenne uservoice nicht aus der praxis.
> die registrierung und komplexitaet killt jegliche conversion.
> such nach einem service wo anmeldung (=>name,kontaktdaten) optional
> ist oder bastel einfach ein textfeld das in email dropped.
>
> wenn du zuviel feedback bekommst und innovationsmanagementtools
> brauchst kannst du dir den markt nochmal mit anderen augen ansehen.
>
> lg andreas
>
>
>
>
> Am Mittwoch, 26. Januar 2011 schrieb Thomas R. Koll <tomk32 at gmx.de>:
> >
> > Am 26.01.2011 um 16:33 schrieb Stefan Ladstätter:
> >
> >> Leo, Ben und alle anderen, die UserVoice verwenden - seid ihr zufrieden
> damit?
> >> Eigentlich bräuchte ich so etwas in der Art auf deutsch - würde bei
> UserVoice €19/Monat kosten.
> >> Link: www.uservoice.com
> >>
> >> Hat jemand zum Vergleich www.getsatisfaction.com probiert?
> >
> > Das hängt davon ab:
> > Im Schoolcamp ist's Unsinn sowas noch einzubauen weil es ja eh schon
> > ein geschlossenes System ist und private messaging hat.
> > Es würde deine User auch nur verwirren wenn sie da woanders hingeleitet
> werden,
> > auch wenn die Schüler wohl eher wissen wie UserVoice und Co.
> funktionieren
> > als die Lehrer.
> >
> > Und bevor's noch jemand als Pro-Argument anführt:
> > Anonymes Feedback ist so wertvoll wie meine Trollereien.
> >
> > ciao, tom
> >
> > --
> > Thomas R. "TomK32" Koll
> > just a geek trying to change the world
> > http://ananasblau.com || http://photostre.am || http://photolog.at
> >
> >
> > _______________________________________________
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> --
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> Andreas Klinger
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