Hi<br><br>(I'll write in english so i can explain our experience faster and better)<br>on our project - <a href="http://touchqode.com">touchqode.com</a> we don't have any formal feedback framework<br>we use two ways of gathering feedback:<br>
- contact section - web form that writes data to google docs form - no coding required<br>- in the android app there is a popup window after 8 minutes of recorded usage prompting user to fill in online google docs form with optional contact info, users have option option to get reminded later or never be bothered again.<br>
- android app crash dialog asking users for description, optional contact and it automatically includes stacktrace that is sent to us<br><br>results:<br>- web contact form has much fewer feedback in terms of number of messages but the feedback is more detailed and thorough (at least one has helped us isolate nasty bug)<br>
- in-app feedback is kinda effective - we got some nice insights into how people are using touchqode and what their pain points are<br>- crash reporting is cool - stacktrace helps to isolate lot of bugs but we seldom get user comments on what happened. This is usually not an issue since it is obvious from the code<br>
<br>Now we are considering adding some public issue tracking tool, support forum and maybe live chat like olark.<br>All in all - I am happy we have these feedback measures in place. They help us get better feeling for the users even though they don't provide many groundbreaking ideas.<br>
<br>Regards<br>Michal<br><a href="http://touchqode.com">touchqode.com</a><br><br><br><div class="gmail_quote">2011/1/26 Andreas Klinger <span dir="ltr"><<a href="mailto:andreas.klinger@gmail.com">andreas.klinger@gmail.com</a>></span><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">ad @garmz: ha! stimmt<br>
<br>
ad feedbacktools<br>
auf keinen fall getsatisfaction. kenne uservoice nicht aus der praxis.<br>
die registrierung und komplexitaet killt jegliche conversion.<br>
such nach einem service wo anmeldung (=>name,kontaktdaten) optional<br>
ist oder bastel einfach ein textfeld das in email dropped.<br>
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wenn du zuviel feedback bekommst und innovationsmanagementtools<br>
brauchst kannst du dir den markt nochmal mit anderen augen ansehen.<br>
<br>
lg andreas<br>
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Am Mittwoch, 26. Januar 2011 schrieb Thomas R. Koll <<a href="mailto:tomk32@gmx.de">tomk32@gmx.de</a>>:<br>
<div><div></div><div class="h5">><br>
> Am 26.01.2011 um 16:33 schrieb Stefan Ladstätter:<br>
><br>
>> Leo, Ben und alle anderen, die UserVoice verwenden - seid ihr zufrieden damit?<br>
>> Eigentlich bräuchte ich so etwas in der Art auf deutsch - würde bei UserVoice €19/Monat kosten.<br>
>> Link: <a href="http://www.uservoice.com" target="_blank">www.uservoice.com</a><br>
>><br>
>> Hat jemand zum Vergleich <a href="http://www.getsatisfaction.com" target="_blank">www.getsatisfaction.com</a> probiert?<br>
><br>
> Das hängt davon ab:<br>
> Im Schoolcamp ist's Unsinn sowas noch einzubauen weil es ja eh schon<br>
> ein geschlossenes System ist und private messaging hat.<br>
> Es würde deine User auch nur verwirren wenn sie da woanders hingeleitet werden,<br>
> auch wenn die Schüler wohl eher wissen wie UserVoice und Co. funktionieren<br>
> als die Lehrer.<br>
><br>
> Und bevor's noch jemand als Pro-Argument anführt:<br>
> Anonymes Feedback ist so wertvoll wie meine Trollereien.<br>
><br>
> ciao, tom<br>
><br>
> --<br>
> Thomas R. "TomK32" Koll<br>
> just a geek trying to change the world<br>
> <a href="http://ananasblau.com" target="_blank">http://ananasblau.com</a> || <a href="http://photostre.am" target="_blank">http://photostre.am</a> || <a href="http://photolog.at" target="_blank">http://photolog.at</a><br>
><br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> Startups mailing list<br>
> <a href="mailto:Startups@lists.metalab.at">Startups@lists.metalab.at</a><br>
> <a href="http://lists.metalab.at/mailman/listinfo/startups" target="_blank">http://lists.metalab.at/mailman/listinfo/startups</a><br>
><br>
<br>
</div></div>--<br>
<br>
Andreas Klinger<br>
this is my private email account<br>
<br>
t: +43 (0)699 109 77 610<br>
email: <a href="mailto:andreas.klinger@gmail.com">andreas.klinger@gmail.com</a><br>
skype: andiResident aim: andiResident<br>
twitter: <a href="http://www.twitter.com/andreasklinger" target="_blank">http://www.twitter.com/andreasklinger</a><br>
<a href="http://www.garmz.com" target="_blank">http://www.garmz.com</a><br>
<div><div></div><div class="h5"><br>
_______________________________________________<br>
Startups mailing list<br>
<a href="mailto:Startups@lists.metalab.at">Startups@lists.metalab.at</a><br>
<a href="http://lists.metalab.at/mailman/listinfo/startups" target="_blank">http://lists.metalab.at/mailman/listinfo/startups</a><br>
</div></div></blockquote></div><br>