[CNC] VFD Kaputt

reox metalab at reox.at
Thu Apr 19 23:44:08 CEST 2018

Das hier ist übrigens was das Manual bei dem Fehler empfielt:

Low voltage E.LU:

1) Too low power voltage

Checking voltage is normal or not.
   Frequency inverter rated voltage setting is Y or N.

2) Power off transiently

   Add options of capacitor boxes

3) The line has too small capacity or great rush current exists on
   the lines.

   Make renovation on power supply system.

Es werden auch Zeiträume zum austauschen angegeben:
Part name               Interval for replacement
Cooling fan                     1~3 Year
Filtering capacitor             4~5 Year
PCB (printed circuit board)     5~8 Year

Gekauft wurde das ja ~2013, also wären wir jetzt im Filtering Cap
Wartungsfenster.
Die Frage ist wie man das PCB tauschen soll oO

LG Sebastian